Saturday, January 14, 2012

Menn, kvinner og Sex

Under mine mange år med rådgiving par, har jeg ofte jobbet med seksuelle problemer som ofte forekommer i forpliktet relasjoner. Den vanligste klagen fra menn om sex er frekvensen, og den vanligste klagen fra kvinne er mangel på emosjonelle intimitet.


Det er en svært god grunn hvorfor dette er de vanligste klagene-menn og kvinner som er svært forskjellige når det gjelder sex!


Biologiske seksuell stasjonen eller mangel på det, i forhold til hvor mye testosterone er til stede. Menn har biologisk mye mer testosterone enn kvinner. Menns biologi utstyrer de skal være klar for sex mesteparten av tiden er naturens måte å sikre overlevelsen av arter. Kvinner, derimot, oppleve ofte ikke en biologisk seksuell stasjon med mindre de er i midten av deres menstrual syklus. Dette faktum kan opprette et stort problem i relasjoner.


Jeg har ofte hørt menn klager over at:


"Det er ikke rettferdig. Min kone er i kontroll av vår sexliv. Hvis hun ønsker det, så har vi den. Hvis hun ikke gjør det, så har jeg ikke noe å si om det. Hvorfor alltid har å være hennes måte?"


"Min kone klager at hun trenger å føle intime før vi gjør kjærlighet, men jeg får intimitet gjennom gjør kjærlighet."


"Jeg nå ikke ut for sex mye lenger fordi jeg er lei av å bli avvist, men min kone sier hun ønsker å gjennomføres på en romantisk måte. Dette føles som ikke-Vinn en-for meg."


"Jeg tror Hvis min kone virkelig brydde seg om meg og mine behov, hun vil ha sex med meg selv når hun ikke var aktivert."


Jeg har ofte hørt kvinner klager over at:


"Han synes alltid å være klar for sex, men jeg føler ikke slått på, med mindre vi føler Lukk. Jeg kan ikke bare se på TV hele kvelden og deretter har lyst til å gjøre kjærlighet. "


"Ofte føler jeg dro på for sex, som om å ha sex er viktigere enn å bry seg om meg. Når jeg gjør hva han ønsker, jeg føler brukte, og når jeg ikke, jeg kjøre inn i sin vrede, harme, skylden eller uttak. Det føles som en ikke-vinn-."


"Min mann ofte kommer til meg som en trengende liten gutt, som ønsker meg å berolige ham eller validere ham med sex. Ugh! Det er ingenting erotiske om en usikker, trengende little boy!"


"Det må være noe galt med meg. Jeg føler ikke noen gang slått på lenger."


Svært reell problem her, er minst for de fleste menn under 40, at de er biologisk motiverte og kvinner er for det meste følelsesmessig motivert. Heterofile kvinner får slått på når sin mann er varm, åpne, omsorgsfull og personlig kraftig. De fleste kvinner er ikke aktivert som en mann som er lukket, fjernt, sint, blaming eller trengende.


Problemene med frekvens kan få løst som menn og kvinner lære å forstå og akseptere hverandres forskjeller. Menn må du forstår og godtar at kvinner ikke er så biologisk motivert som menn er. Mange kvinner tror sjelden selv om sex, mens de fleste menn vil fortelle deg at de tenker om sex ofte hele dagen. Når menn forstår at kvinner er aktivert av kjærlighet, romantikk, emosjonelle intimitet, varme, omsorg og personlig makt, kan så menn være motivert til å lære å være kjærlig, kraftig og romantiske partnere som kvinner ønsker og trenger.


Når kvinner kan godta at menns biologi er svært stede for dem, kan de slutte å sette menn for det og begynne å støtte deres menn å skape mer emosjonelle intimitet, romantikk og personlig makt. Når kvinner kritisere menn i stedet for forståelse og godta dem, bidra de til å skape noen av usikkerheten som er slik en sving av til mange kvinner. Når en kvinne kan sette pris på stedet demean hennes mann for sin seksualitet, kan hun finne måter å møte hans behov uten følelse som er brukt.


Forstå og akseptere hverandres forskjeller og behov kan føre både menn og kvinner mot mer gledelig sex liv.

No comments:

Post a Comment